Crossroad Akadémia tehetséggondozó programja indul a Kőrösiben
Iskolánk együttműködési megállapodást kötött a tehetséggondozó programot működtető Crossroad Akadémiával.
A megállapodás értelmében február 9-ig lehet a féléves programban jelentkezni. A 16 hetes képzés heti 4 órában, délutánonként, félévente összesen 64 órát foglal magában.
A képzés költségtérítés ellenében vehető igénybe, melynek összege 129.000 Ft* (a képzés két modult tartalmaz), a képzés helyszíne: Kőrösi Gimnázium.
A tanfolyam időpontját a tanfolyamra jelentkező diákok időbeosztásához igazítjuk.
A kurzus első alkalma 2016. február 9-én 16:00 lesz a Fszt 10-es teremben.
*A Bilangual.hu programban korábban résztvevő diákok 99.000 Ft kedvezményes áron vehetik igénybe a képzést.
A program célja:
- alapvető, az élet minden területén alkalmazható kompetenciák fejlesztésével felvértezzük diákjainkat az egyetemi továbbtanulásra – akár belföldön vagy külföldön tervezik azt -, valamint az eredményes szakmai karrier megteremtésére;
- személyre szabott konzultációk során segítenek eligazodni az egyre inkább globalizálódó világban.
- magabiztos nyelvhasználatot, a magas szintű nyelvtudást, az angolszász kulturális ismereteket adni
- versenyképes kompetenciák fejlesztésével és személyre szabott pályaorientációval kiegészíteni a középiskolai tanulmányokat
Kinek szól a program?
- Középiskolás diákoknak, akik – a magyar felsőfokú végzettség megszerzéséhez szükséges – B2 (középfok) szintűnyelvtudásukat megtartani, illetve továbbfejleszteni szeretnék.
- Azoknak a diákoknak (9-12. osztály), akik angol nyelvű képzés során már ebben a fiatal korban szeretnének az élet minden területén alkalmazható készségeket illetően az átlagosnál magasabb szintre fejlődni; valamint a Crossroads Akadémia közösségének részévé válni.
Hogyan működik a program?
- A program kulcsa a Bilingual.hu Kétnyelvű Oktatási Programban már évek óta rendkívül sikeresen alkalmazott CLIL-módszertan (Content and Language Integrated Learning – Tartalmi és nyelvi integráció a nyelvoktatásban), melynek során az angol nyelvi fejlesztés angol anyanyelvi környezetben és szaktantárgyi tartalomba beágyazva történik.
- A Crossroads Akadémia programja interdiszciplináris, azaz több szakterületen átívelő kurzusmodulokból áll, amelyek a hagyományos egyetemi környezethez hasonlóan lehetőséget biztosítanak mind szakterületek széles választékánakmegismerésére, mind az elmélyülésre egy-egy szakterületen belül. A diákok félévenként egy kurzusmodult teljesítenek.
Milyen kompetenciákat erősít a Crossroads Akadémia programja?
Programunk elsősorban az élet minden területén alkalmazható kompetenciák fejlesztését célozza meg, melyek nagyban hozzájárulnak gyermekük jövőbeli sikereihez a felsőoktatásban éppúgy, mint majdani szakmai karrierjük során. Az olyan készségek, mint a kritikus gondolkodás vagy az információ-strukturálás a siker alapvető elemei, akár ügyvédnek, üzletembernek, mérnöknek vagy tanárnak készül valaki.
A program alapvető célja az alábbi készségek fejlesztése:
- kritikus gondolkodás,
- önálló kutatómunka,
- kreativitás és innovatív gondolkodás,
- szóbeli és írásbeli kommunikáció (érvelés, stílus, előadásmód stb),
- csapatmunka, együttműködés és nyitottság a közösségi munkára,
- döntési és vezetői készségek.
Milyen nyelvtudást feltételez a program?
Mivel a Crossroads Akadémia oktatási nyelve az angol, a programjában való részvétel alapfeltétele a megfelelő szintű angol nyelvtudás (B2 szint/Cambridge FCE vizsga), ezért a programba kerülést nyelvi szintfelmérő előzheti meg.
Mit tartalmaz a program?
- A Crossroads Akadémia program alapelemei az interdiszciplináris kurzusmodulok, amelyek egy-egy fő témát járnak körül különböző tudományterületeken keresztül (pl. történelem, irodalom, művészetek, nyelvészet, szociológia, politológia, pzsichológia, közgazdaságtan stb.).
- 9-10. osztályban központi téma lehet például a “Hősök és főgonoszok,” “Sport és játék,” “Háború” vagy “Pénz.” Például, ha a félév témája a “Sport”, akkor a különböző tudományterületek sporthoz kapcsolódó aspektusain keresztül (pl. a sportok története, sport és játék az irodalomban, a sportközvetítések nyelvezete, a sportoló lélektana, a sport mint üzlet stb) dolgozzuk fel az ismeretanyagot és ismerkedünk a szakszókinccsel, sok hosszabb-rövidebb önálló és csoportos feladat során.
- 11-12. osztályban a hangsúly mindinkább eltolódik a munkaerőpiacon szükséges kompetenciák felé (pl önéletrajz-írás, üzleti etikett stb), ezért a központi témák is ehhez kapcsolódnak: “Vezetés,” “Környezetünk” vagy “A jövő.”
Milyen tananyagokat használnak a diákok?
- Kiscsoportos formában, sok olvasmánnyal, filmrészlettel, képi és zenei illusztrációkkal dolgozunk az órákon. A feladatok lehetnek csoportos beszélgetés, írásbeli feladatok, kreatív feladatok, egyéni és csoportos projektek, prezentációk, kísérletek, dráma és más játékok, viták, kortárs elemzés, kutatási napok, szakmai kirándulások formájában és – lehetőség szerint – meghívott előadók részvételével.
- A témák a különböző szakterületeken átívelnek, megtalálva azok közös pontjait, hogy összetettebb képet alkothassunk a minket körülvevő világról.