Az iskola dolgozói

Hutlassa Zsuzsanna

„...időnként a szürkének látszó kavicsból is előtűnik a drágakő csillogása.”

Világ életemben tanár és pedagógus voltam. Mindig arra törekedtem, hogy a tudás mellett alapvető emberi értékeket is közvetítsek, hogy bizalommal fordulhassanak hozzám a tanítványaim bármilyen kérdésükkel, hogy arra neveljem őket, hogy nincs semmire rossz válasz. A tudás megszerzése hosszú folyamat. Sok kitartásra, szorgalomra és önbizalomra van szükség ahhoz, hogy ezt az utat végigjárjuk. Közösen. Egy jó tanár feladata nemcsak az, hogy a tananyagot tálcán nyújtsa a diákjainak, hanem az is, hogy annak teljes elsajátításában segítsen, partner legyen. Ehhez következetességre, némi szigorra, de toleranciára, empátiára, rugalmasságra is szükség van. Minden diák más, de hiszem, hogy mindegyik tehetséges valamiben. A pedagógiai munka azért szép, mert pontosan azt kell megtalálnunk, kinek mi az életben a tehetségének megfelelő küldetése, útja. Ha ezt közösen sikerül megtalálnunk, az a legnagyobb eredmény. Nincs olyan, hogy tehetségtelen, buta diák. Csak még nem találta meg azt az utat, amiben kiteljesedhet, amiben boldog és elégedett lehet. Ehhez a megismerési folyamathoz feltétlenül szükséges a tudás.

 A nyelvtudás a mai világban nélkülözhetetlen. Azt mondják, annyi ember vagy, ahány nyelvet beszélsz, és ebben van igazság. Ma, amikor a világ kitárult a fiatalok előtt, lehetetlen igazi, gyakorlati nyelvtudás nélkül boldogulni. Ezért fontos, hogy a nyelvtanulás egy kaland legyen és ne teljesítendő, kipipálandó kötelesség. Élvezhetővé kell tenni minden diák számára ezt a folyamatot és ez a nyelvtanárok dolga is. 

A „Kőrösi” minden óbudai számára jól csengő név. Az, hogy egy gimnázium kéttannyelvű is lehet, ezen az iskolán keresztül tanultuk meg.
Az utóbbi években kicsit eltűnt a köztudatból ez a jó nevű intézmény egészen pár évvel ezelőttig, amikor hihetetlen dinamizmussal újra visszanyerte eredeti ragyogását. Megint sikernek számít a Kőrösibe járni, óriási eredmény egyáltalán bejutni. Óbudaiként, ráadásul pedagógusként sokat hallottam a környezetemben lévő szülőktől, gyerekektől ezt a mondatot.
Szeretem a kihívásokat, szeretek értelmes, igyekvő, tudni és tanulni akaró diákokkal foglalkozni, azt gondolom, itt most minden adott ehhez.
Tetszik az a hangulat, amit a pedagógiai hitvallásokból kiolvastam.
Tetszik az a rengeteg kép, amelyek különböző rendezvényeken, közösségformáló programokon készültek – sugárzik a jókedv, a lelkesedés, az öröm tanárból, diákból egyaránt. Motivált és motiváló környezetben sokkal jobb dolgozni és sokkal eredményesebb munkát lehet végezni, ha egy közösség áll az ember mellett.
Tetszik az a pedagógiai hozzáállás, amit az igazgató úr szájából hallottam . A ’minden diákot ismerek’, ’nálam az ajtók nyitva vannak’, ’a diáknak is lehet igaza’ félmondatok tökéletesen illenek az én pedagógiai hitemhez.
Az a dinamizmus, szervezőkészség, korrektség, gyorsaság, precízség, segítőkészség, amit az első pillanattól tapasztaltam, lenyűgöző.

Tanított tantárgyak:

Angol