Az iskola dolgozói

Nagy Kornélia

Szaktanárként sokszor elgondolkozom, hogy mi kell egy diák és egy tanár jó kapcsolatát tekintve hétköznapjaikban. Mindenekelőtt szükség van a jelen rohanó világunkban a toleranciára, lassításra, egymás kölcsönös megértésére, amit szeretek gyakorlattá formálni tanár és diák viszonylatában. Szeretem kibontani az érdeklődő gyerekeket, fejleszteni azt, ami már megvan vagy megalapozni azt, ami előtt vagyunk. Stabil alappá formálni, használhatóvá tenni az egzakt tudást. Utóbbi nehéz, hisz sokszor várjuk a csodát, ami majd egyszer, talán magától létrejön. Emberként szeretjük a csodákat, várjuk a megújulást és a sikereket egymástól ad hoc módon vagy magától létrejövőnek. A mindennapi csodákhoz viszont erő kell, apró lépésekből felépített egész. Ha ez megvan a tanár és a partnerséget vállaló, rá támaszkodó diák részéről, úgy gondolom, hogy nem állunk távol a hivatásunk céljától. A tanítástól.

A fentieket tekintve tehát mindenekelőtt erő kell mindkét félnek, amit egymásból meríthetnek.
Erő a reggeli induláshoz épp úgy, mint egy matematikai egyenlet megértéséhez és megértetéshez.

Matematika és fizika szakos tanárként több iskolában is tapasztaltam és tudom, hogy motiválni ma már a szakmai tudáson felüli feladat ezekben a témakörökben. Tapasztalatom az is, hogy mindennapi megújult erővel és kis lépésekkel létrehozható a közös jó.
A Kőrösi Gimnázium mindezekre teret nyújt és lehetőséget ad mind a diák, mind a tanár részére.

Tanított tantárgyak: