Az iskola dolgozói

Simon Bernadett

Ha szaktárgytól függetlenül, általában kell megfogalmaznom, mitől vonzó számomra a tanári pálya, akkor elsősorban a két fél, tanár és diák, egymásra való kölcsönös hatását emelném ki. Ennek során a tanár fejlesztheti, alakíthatja még azt a tanulót is, akimindent megtesz, hogy ennek az igyekezetnek ellenálljon, ugyanakkor a diákok nagy hatással vannak a tanár személyiségének fejlődésre is. A legnehezebben kezelhető gyerekcsoporttól alázatot, türelmet tanulhatunk, elkezdjük megérteni, hogy mi áll a hozzáállásuk hátterében. A szorgalmas diákoktól mi is szorgalmat tanulunk, mert csak úgy tudjuk számukra biztosítani tehetségük kibontakoztatását, ha magunktól is kemény munkát várunk el. Hiszek abban, hogy a véletlenek egybeesése folytán minden tanár olyan iskolát talál magának, ahol olyan diákokkal dolgozhat, akiknek pont az ő személyiségére van szüksége, még ha ez csak hosszú távon mutatkozik is meg. A fentiekből kiindulva nagyon fontosnak tartom, hogy tanárként a diákok által rám gyakorolt hatás mellett tudatosan, önmagam is aktívan részt vegyek személyiségem fejlesztésében. Ehhez szorosan hozzátartozik, hogy keressem és elfogadjam a saját nézeteimtől eltérő gondolatokat akár felnőtt, akár diák részéről fogalmazódnak meg.
Úgy érzem, a fentebb említett véletlenek ezúttal úgy alakultak, hogy nem én találtam magamnak iskolát és diákokat, hanem a Kőrösi vonzott magához engem. Remélem, ismét olyan helyre találtam, ahol hosszú távon otthon érezhetem magam és sok értéket adhatok át a diákoknak.

Tanított tantárgyak: