A tanévre tervezett foglalkozások óraszámának a felét átlépve a rádiós kommunikáció, ledek, nyomógombok és szervo motor programozásán túl a DC motorral és az érzékelőkkel is megismerkedtek a diákok, ami szélesre tárta a kaput a kreatív módon megépített járművek és építmények mozgásra késztetése előtt. A különböző szenzorok és azok programozásának ismerete teszi lehetővé olyan járművek létrehozását, ami ütközés nélkül kerüli ki az akadályokat, vagy nem hagy el egy adott területet. A mellékelt videón ezeknek az ismereteknek a diákok általi egyedi megvalósításait láthatjuk. A különböző motorokat és szenzorokat tartalmazó robotkészletekhez a az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett, “A tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatása” című, a Nemzeti Tehetség Program NTP-TFJ-22 kódjelű pályázati kiírásra benyújtott, NTP-TFJ-22-0090 pályázati azonosítón nyilvántartásba vett “Tehetséggondozó szakkör robotokkal” című pályázata 2 200 000 Ft vissza nem térítendő támogatásából jutottunk hozzá. A foglalkozások célja a tehetséggondozás a kreativitás és a programozás fejlesztésén keresztül az előismereteknek és érdeklődésnek megfelelően saját projektekkel de adott ismeretek, készségek fejlesztésére tervezett kihívásokkal. Különös hangsúlyt fordítunk az érdeklődés felkeltésére és a szemléletformálásra.
Facebook: Nemzeti Tehetség Program
Instagram: nemzetitehetsegprogram
Videó: https://drive.google.com/file/d/1LNCZgzNSQi1YDSpfREgbG7kaNN7Y3YP_/view?usp=sharing
Döbrössyné Sipos Anita - informatikatanár