Mindenki életében egy tanár kitörölhetetlen nyomot hagy az emlékezetben. Egyesek számára ez egy negatív, traumatikus kép. De szeretném hinni, hogy az emberek túlnyomó többségének, ahogy nekem is, kreatív, segítő és inspiráló példát jelent.
Emlékszem magamra 5. osztályban, amikor kisfiúként késő este jöttem haza az úszóedzésről. Meg kell említenem, hogy nem szerettem az iskolát, nem akartam oda járni, mert minden tanár szidott. És még aznap este találkoztam a történelemtanárommal, aki felismert, és meglepetten kezdte mondani, hogy jobban írtam a történelemolimpiát, mint bárki más az iskolában, és ezért szeretne velem pluszban tanulni. A régi szovjet iskola híve lévén, hitt bennem, a tehetségemben, és teljesen ingyen korrepetált az órák után. Neki köszönhetem, hogy városi, regionális és összoroszországi olimpiákat nyertem nemcsak történelemből, hanem jogból, közgazdaságtanból, világművészeti kultúrából és sok más iskolai tantárgyból is.
A középiskolától kezdve megértettem, hogy tanítani akarok, de nem lélektelen, azaz nem monoton módon, hangosan felolvasva egy tankönyvet, hanem kreatív módon, bevonva a gyerekeket, párbeszédet kialakítva velük, és megmutatva nekik, hogy a tanulás nem kínzás, nem büntetés, nem elnyomás, hanem dialógus, kölcsönös tudáscsere. Ezért végeztem el az alapdiplomámat politológiából, a mesterdiplomámat Közép- és Kelet-Európa történelméből Oroszország egyik legjobb egyetemén, és amikor Magyarországra költöztem, Közép-Európa egyik legrégebbi és legjobb egyetemén, a Pécsi Tudományegyetemen végeztem, több mint 10 tudományos cikket írtam, és számos tudományos konferencián és rendezvényen vettem részt.
Ezeket az eszményeket a Kőrösiben is osztjuk. Sőt, ebben az iskolában, tanáraiban és diákjaiban valami többet láttam – a többnyelvű oktatás szimfóniája iránti elkötelezettséget. A mai világban teljesen természetes, hogy csak egy idegen nyelvet tanul. Ezért a Kőrösiben – a régóta fennálló eszméknek megfelelően és a humanista oktatás elveinek megfelelően – lehetőség van arra, hogy egyes tantárgyakat (pl. matematika, történelem, civilizáció) a nagy kultúrák nyelvein – angolul, németül vagy oroszul – tanuljunk.