Az iskola dolgozói

Dr Dula Borbála

Mindig is tanárnak készültem. A történelem és az irodalom vonzott. Az ELTE BTK-n végül magyar nyelv és irodalom szakos tanári végzettséget szereztem, mellette B szakon összehasonlító irodalomtörténetet, irodalomelméletet tanultam. Már a diploma megszerzése előtt pályáztam egy magyar nyelv és irodalom szakos tanári állásra az első munkahelyemen. Pár évvel később, az ELTE Állam- és jogtudományi karán kisgyermekes anyaként, levelező, jogász-képzésben szereztem diplomát. Visszatérve a munkába az érettségi utáni szakképzés jogi asszisztensi képzésében családjogot, munkajogot és pénzügyi jogot tanítottam.

Kezdtem rákapni az ízére annak a különös helyzetnek, amit a bölcsész – tanár - jogász végzettség lehetővé tett a számomra. Megoldó emberré kellett válnom, napi szinten tapasztaltam, hogy iskola működésében, az intézményi szintű struktúra minden elemében ott a jogalkalmazás.

Második munkahelyemen, itt a Kőrösiben, ezt a két tudás- és tapasztalatbázist szeretném kamatoztatni igazgatóhelyettesként és szaktanárként.

Azért jöttem ide, mert hívtak, mert olyan feladatot kaphatok, ami megtiszteltetés és kihívás is egyben, mert hiszek abban, hogy létezik olyan magas minőségű nevelés, oktatás, ami nem kizárólag elitista, hanem befogadó, ami innovatív módon őrzi meg a hagyományokat, talál új utakat, felfedezi a tehetséget és kompenzálja a hiányosságokat. Feltétel az eszközpark fejlesztése, a hatékony beiskolázás, a minőségirányítás, a pályázati rendszerek, a mentálhigiénés feladatok működtetése. Mindez pedig csak akkor lehet valóban kiváló, ha több szinten szabályozott, átlátható rendszerben épül föl.

Határozott, a maximumra törekvő ember vagyok. Nem hiszek a lezárt utakban, mindig azt keresem, hogyan lehetne megoldani, áthidalni, áthangolni, vagy feloldani a problémákat. Ha a helyemen vagyok, igyekszem megőrizni a stabilitást, képes vagyok kompromisszumokat kötni. A legfőbb hobbim a tanulás, nem csupán iskolai, hanem a más, a másik megismerése értelmében. Bepillantani a színfalak mögé, átlátni ismeretlen működéseket, kérdezni és érteni szeretek. Értékelem, ha próbálnak meggyőzni. Józan, racionális és céltudatos embernek ismerem magamat. Mindezek ellenére az ember számomra nem mindenható, a szépség nem magyarázható és a lehetetlen is relatív.

„Legeltessétek az Istennek köztetek lévő nyáját, gondot viselvén arra nem kényszerítésből, hanem örömest; sem nem rút nyerészkedésből, hanem jóindulattal; sem nem úgy, hogy uralkodjatok a gyülekezeteken, hanem mint példaképei a nyájnak.” (Pt.1, 5:1-3)

Tanított tantárgyak:

Magyar nyelv és irodalom