Az iskola dolgozói

Steinbach Roland

Eredeti végzettségem matematikus, tanári diplomát később szereztem, viszont több mint 3 évtizede foglalkozom a matematika oktatásával. Ezen hosszú időszak alatt azt az első hallásra meglepő dolgot tapasztaltam, hogy a matek tanulásánál a szorgalom, a munka fontosabb, mint a képesség, a tehetség. Tudom, hogy a közfelfogás a matematikát elsősorban képességtárgynak tartja. Eszerint vannak, akik értik, és vannak -- ez a másik tábor  --  akik reménytelennek ítélik a tárgy elsajátítását. Ezzel ellentétben azt tapasztaltam, hogy kitartó szorgalommal, munkával, vagyis jó hozzáállással lényegében ledolgozható a képességbeli hátrány.

Összegezve: elsősorban jó hozzáállást, munkát várok el a tanulóktól, és ha ez megvan, a többi jön magától.
Továbbá ha az órákon sikerül -- az osztályokkal közösen természetesen -- jó hangulatú, felszabadult légkört teremteni, akkor az ebben a légkörben végzett
munka, különösen hatékony tud lenni.

Miért a Körösi? 24-25 évvel ezelőtt magánórákat tartottam, korrepetáltam sok tanulót, akik különféle középiskolákba jártak. Volt közöttük -- egymástól függetlenül  -- kettő Kőrösis is. Hamar feltűnt a tanulók beszámolói alapján, hogy a Kőrösi több mint egy "átlagos" középiskola. Van itt valami plusz, amiért ezek a tanulók  különösen szerettek ide járni, és nagyon becsülték ezt az intézményt. Ez annyira feltűnő volt,  hogy erre 25 év elteltével is emlékezem. Ezért megtisztelő számomra, hogy én is a Kőrösi munkatársa lehetek.



Tanított tantárgyak:

Matematika